FYEO Medical

Beoordeling door klanten: 9.2/10 ­ 55 beoordelingen
Ellen Adriaanse-Van de Ven in Content Magazine - FYEO Medical
Ellen Adriaanse-Van de Ven in Content Magazine

“Brillen zijn leuk bij andere mensen, niet bij mij”

Ellen liet haar ogen laseren bij FYEO Medical

Cliënt-Ellen Adriaanse-van de VenEllen Adriaanse-Van de Ven (35) groeide op in Knegsel. Via een korte tussenstop in Veldhoven kwam ze weer terug in haar geboortedorp om de badkamerzaak van haar ouders over te nemen. Inmiddels runt ze alweer bijna 10 jaar Sanidrõme van de Ven. Ze geniet ervan om mensen een eerlijk advies te geven zodat ze met een goed gevoel de showroom verlaten. Die manier van werken herkende ze ook bij FYEO Medical toen ze op zoek ging naar een alternatief voor haar contactlenzen.

“Ik heb altijd een verschrikkelijke hekel aan mijn bril gehad. Het zit niet fijn en ik vind dat een bril me gewoon niet staat. Dat sommige kinderen me op de basisschool plaagden met mijn brilleke, hielp ook niet mee. Dus ik was superblij dat ik contactlenzen kreeg toen ik naar de middelbare school ging. Ik ben er altijd blij mee geweest, maar na een jaar of twintig lenzen dragen, kreeg ik steeds vaker last van mijn ogen. Ik had regelmatig droge ogen en wazig zicht en af en toe had ik een drukkend gevoel op mijn ogen. Als ik na een werkdag thuiskwam, zette ik bijna meteen mijn noodbrilletje op. Soms ging ik zelfs eerder naar bed, omdat ik moe was van het kijken.

Huiverig
Tijdens een controle waarschuwde de optometrist me dat ik wellicht zou moeten stoppen met contactlenzen. Altijd een bril dragen was voor mij echter absoluut een no-go! Brillen zijn leuk bij andere mensen, maar ík wilde er nooit meer een op! Voor mij waren er twee opties; óf contactlenzen óf ooglaseren. Vroeger was ik wel wat huiverig voor ooglaseren. Ik had vrienden die het hadden laten doen en zij waren ook enthousiast. Wie zegt me dat het resultaat op lange termijn ook zal blijven? Maar de behandelingen van die vrienden waren intussen al meer dan tien jaar geleden. Zij zijn nog steeds blij en de techniek zal in de tussentijd niet stil hebben gestaan. Toen ik een folder voorbij zag komen van FYEO Medical, heb ik meteen een afspraak gemaakt voor een vooronderzoek. Eigenlijk kende ik in mijn omgeving niemand die eerder bij FYEO was geweest. Ik hoorde wel regelmatig goede verhalen over deze kliniek en ik wist dat er de juiste artsen werkten. Het zijn wel je ogen, dus je gaat niet zomaar ergens naar toe. De kliniek zit bij mij dan toevallig om de hoek, maar hun klanten komen blijkbaar vanuit alle hoeken van het land. Dat zegt ook wel iets. Na het vooronderzoek kon ik kiezen uit twee manieren van ooglaseren; Lasek of Intralasik. Ik koos voor IntraLasik; de minst pijnlijke methode met een flapje. Toen de behandeling voorbij was, durfde ik mijn ogen niet helemaal open te doen omdat ze nog een beetje zeer deden. Ik zag al wel direct scherp. De dag erna ben ik weer aan het werk gegaan, maar ik heb nog best lang last gehad van gevoelige ogen. Sommige mensen schijnen helemaal geen pijn te hebben, maar bij mij heeft het toch wel een paar weken geduurd voordat die gevoeligheid weg was.

Heel onwerkelijk
Vanaf mijn twaalfde heb ik lenzen gedragen, dan is het heel onwerkelijk als je plots weer scherp ziet met eigen ogen! Wanneer ik voorheen uit bed stapte, pakte ik altijd eerst mijn bril. De neiging om dat te doen heb ik ook na mijn behandeling nog lang gehad. Ik heb trouwens ook eens met het lenzendoosje en vloeistof in mijn handen gestaan, klaar om mijn lenzen uit mijn ogen te plukken. Alleen tijdens het uien snijden mis ik mijn lenzen, maar ik zou nooit meer terug willen! Ik zie nu beter dan ik voorheen zag. Het is een investering die je er dubbel

en dwars uithaalt. Bedenk maar eens wat je bril en lenzen kosten. Het is gewoon ideaal met alles. ’s avonds in bed TV kijken, zodra ik wakker word mijn ogen opendoen en meteen scherp zien, op vakantie lekker met de kinderen duiken in het zwembad. Onbezorgd kunnen zien is onbetaalbaar. Mocht je een behandeling overwegen, dan zou ik FYEO Medical zeker aanraden. Je merkt gewoon dat ze weten wat ze doen. Je krijgt een eerlijk advies, zodat je precies weet wat je wel en niet mag verwachten. Dat past bij mij, want zo probeer ik mijn klanten ook te helpen. Laatst vroeg een klant bij mij bijvoorbeeld naar een regendouche. Dat is een duur product, dat ik natuurlijk graag verkoop. Maar als ik dan hoor dat die mensen houden van een harde waterstraal, dan adviseer ik ze toch echt een handdouche. Tevreden klanten zijn de beste klanten. Uiteindelijk geeft niks zoveel voldoening als een blij gezicht!


Wilt u weten of FYEO Medical iets voor u kan betekenen? Maak dan een afspraak voor een gratis vooronderzoek. U kunt natuurlijk ook bellen met: 0497-360860.

Gratis vooronderzoek?